وبلاگ فروشگاه اینترنتی ایران میز

فروش اینترنتی محصولات چوبی و دکوراسیون

وبلاگ فروشگاه اینترنتی ایران میز

فروش اینترنتی محصولات چوبی و دکوراسیون

دکوراسیون و نور پردازی با آباژور های رومیزی – بخش دوم

نور پردازی

در قسمت اول سری مقالات ” دکوراسیون و نورپردازی با آباژور های رومیزی ” برایتان راجع به روش ها و ترفند های دکور کردن فضای اتاق خواب با استفاده از نورپردازی مناسب و مدل های مناسب دکوراسیون توضیح دادیم و در این بخش می خواهیم تاثیر این موضوع را بر زیبایی چیدمان اتاق نشیمن بررسی کنیم، پس اگر می خواهید اطلاعاتتان راجع به دکوراسیون و نورپردازی اتاق نشیمن بیشتر شود و فضایتان را خودتان به سادگی دکور کنید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نور پردازی

اتاق نشیمن

وسایلی مانند مبلمان، میز ناهارخوری، میز تلویزیون، صندلی راحتی، جلو مبلی و میزعسلی، کتابخانه،آباژور و ساعت ایستاده از جمله وسایل بسیار کاربردی در فضای اتاق نشیمن بوده هستند که در تمامی سبک ها اعم از مدرن، نیمه مدرن و کلاسیک وجود دارند اما تفاوت های ظاهری و ابعادی دارند. با توجه به سبک انتخابی تان برای فضای اتاق نشیمن تان، تعداد، شکل و سبک هر یک از این وسایل می توانند تغییراتی داشته باشند. برای مثال فضای اتاق نشیمن با سبک مدرن، از مبلمان تماما مدرن و صندلی های بسیار زیبایی که غالبا از موادی مانند پلاستیک شفاف و فلز ساخته شده اند و همینطور میز ناهارخوری مدرن که غالبا ترکیبی از شیشه و فلز است تشکیل شده است و همینطور از فرش ها و کفپوش هایی با اشکال هندسی و گاها نامنظم در دکور کردن آن استفاده شده است.

نور پردازی

وسایل موجود در فضاهای مدرن به گونه ای انتخاب می شوند که دارای رنگ های بی اثر و یا رنگ هایی که دارای معمولی ترین و عادی ترین هماهنگی با رنگ غالب هستند، دیده شوند اما در کنار این وسایل از یک کاناپه، مبل، میز عسلی و جلو مبلی، صندلی راحتی و یا صندلی راک با رنگ متفاوت بهره می گیرند تا احساس خاص بودن و جذابیت را به هر بیننده ای منتقل کنند و تمایز دکوراسیون حرفه ای را به نمایش بگذارند. اساسا می توان مهم ترین نکته در دکوراسیون مدرن اتاق نشیمن و اتاق خواب را استفاده از یک وسیله با رنگ به شدت متضاد دانست، به گونه ای که در اولین نگاه آن عضو متفاوت به خوبی دیده شود. از جمله ترکیب رنگ هایی که می توان در کنار یکدیگر استفاده کرد خاکستری تیره و نوک مدادی در کنار قرمز، نارنجی و سبز است بهتر است تمامی رنگ ها متمایل به تیره باشند به دلیل اینکه تاثیر رنگ های تیره بر یکدیگر و به طور کلی بر دکوراسیون دقیق تر و زیباتر احساس می شود.

نور پردازی

در دکوراسیون و چیدمان نیمه مدرن از رنگ های گرم استفاده ی بسیار بیشتری می شود بطوریکه در برخی دکوراسیون ها رنگ غالب می تواند یک رنگ بسیار گرم و تند باشد مانند نارنجی، قرمز، آلبالویی، زرد و یا حتی برخی رنگی مانند بنفش نیز می توانند به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای قرار گرفتن به عنوان رنگ زمینه و رنگ غالب فضا انتخاب شود چرا که این رنگ احساس آرامش و گرمی و صمیمیت را به طور همزمان منتقل می کند؛ هر چند از نظر بسیاری از افراد استفاده از این رنگ به عنوان رنگ غالب اتاق نشیمن می تواند بسیار نامناسب باشد، اما از آن می توان به عنوان رنگ دوم استفاده کرد چرا که رنگ بنفش اگر به عنوان رنگ دوم فضایی انتخاب شود بیشتر جلوه ی لوکس داشته و ایجاد نقاط تمرکز فرعی و ناحیه ای می کند که اتفاقا باعث بهتر دیده شدن اجزای پنهان دکوراسیون مانند آباژور و میز تلفن می شود.

نور پردازی

دکوراسیون کلاسیک، دنیای متفاوت خود را در اختیار دارد، از میز ناهارخوری تماما چوبی و میز ناهارخوری چوبی – شیشه ای گرفته تا میز تلویزیون کلاسیک و میز تلفن های طرح دار، ساعت های ایستاده ی زیبا و منبت کاری شده، بوفه و استند های شکیل و زیبا، همه و همه می توانند یک دکوراتور را به خوبی راهنمایی کنند تا ترکیبی بی نظیر را خلق کند. در دکوراسیون کلاسیک رنگ غالب به طور معمول از طیف های کرمی تا قهوه ای انتخاب می شود چرا که نسبت به دیگر رنگ ها و طیف های رنگی، جنبه ی رسمی تر و زیباتری به فضا می بخشد.

منبع:وبلاگ ایران میز

source: iranmiz blog

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.